اخبار مهم
مالکان محترم خودروهای فرسوده:با توجه به کلاهبرداری های اینترنتی ماههای اخیر،خواهشمند است از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در سایتهای مشابه جدا خودداری نمائید.عواقب این سوء استفاده مشمول مالک خودروی فرسوده خواهد شد.

طرح جایگزینی کامیون های فرسوده

درحال حاضر و به طور تقریبی یک میلیون و ۹۵۰ هزار دستگاه خودروی سنگین باری شامل کامیون، کامیونت، تریلی، کمپرسی در کشور وجود دارد که به صورت برون شهری و درون شهری فعالیت دارند، که از این تعداد، ۳۰ درصد از خودروهای سنگین باری فرسوده می باشند. وجود خودروهای فرسوده و اسقاطی در سطوح شهرها مشکلاتی اعم از آلودگی هوا، آلودگی صوتی، مصرف سوخت بیشتر را به دنبال دارد.با تلاش هایی که از طرف دولت  تحت عنوان طرح نوسازی ناوگان صورت گرفت، ۵ هزار و ۱۸۸ دستگاه خودروی سنگین فرسوده با خودروهای نوساز (طرح جایگزینی کامیون فرسوده) جایگزین می شوند. معاون راه و شهرسازی اظهار داشت در ابتدای طرح،کامیون های فرسوده ای که بالای ۵۰ سال از تولید آنها می گذرد نوسازی می شوند و هرشخصی که خودروی سنگین خود را اسقاط کند برای تحویل خودروی جدید به خودروسازهای داخلی معرفی می شود، خودروسازان نیز افراد معرفی شده از طرف راهداری را در اولویت تحویل قرار می دهند.

آیا تسهیلات یارانه ای به خریداران کامیون های تولیدی داخل تعلق می گیرد؟

علاوه بر قراردادی که بین وزارت راه و شرکت های تولیدکننده داخلی بسته شد، قراردادی با دو بانک نیز منعقد گردید تا دارندگان خودروهای سنگین فرسوده برای تحویل خودروی نو و پرداخت اسقاط آن اقدام کنند. سازمان راهداری نیز نیمی از نرخ سود تسهیلات پرداختی را که ۹درصد از نرخ سود ۱۸ درصد ی است پرداخت می کند. طبق این قراردادها، تولیدکنندگان موظف اند ۲۵ هزار دستگاه را تحویل دهند که تاکنون ۵ هزار دستگاه از سمت تولیدکنندگان تولید شده و تحویل کامیون داران شده است.

مالکان محترم خودرو های سنگین فرسوده میتوانند برای ثبت نام طرح جایگزینی کامیون فرسوده به بخش ثبت نام خودروهای سنگین در همین سایت مراجعه کنند و در اولویت اسقاط و جایگزینی قرار بگیرند. لازم به ذکر است که محدودیتی در شرایط ثبت نام بین کامیون های فرسوده وجود ندارد.