اخبار مهم
مالکان محترم خودروهای فرسوده:با توجه به کلاهبرداری های اینترنتی ماههای اخیر،خواهشمند است از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در سایتهای مشابه جدا خودداری نمائید.عواقب این سوء استفاده مشمول مالک خودروی فرسوده خواهد شد.

آیین نامه واردات خودرو های خارجی

آیین نامه واردات خودرو به این شرح می باشد:
واردات خودرو فقط شامل خودرو هایی است که کمتر از بیست هزار یورو (فوب) هستند، هر چند خودروهای زیر ده هزار یورو در اولویت قرار دارند.‌
هیچ خودرویی نباید بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز تخلیه گردد. معیار محاسبه ارزش گمرکی نیز  ماده ۱۴ قانون امور گمرکی است. عرضه این خودروها تنها در بورس کالا صورت می گیرند.
نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی می بایست بر حسب ارزش مشخص گردد. این کار توسط کارگروهی انجام می شود که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه  تشکیل می شود.  سود بازرگانی علی‌الحساب هنگام ترخیص و سود بازرگانی قطعی هنگام فروش را نیز این کارگروه تعیین می کند. تنها برای واردات خودرو های سواری که در بخش حمل و نقل عمومی استفاده می شود، سرمایه‌گذاری خارجی انجام می شود.
در مناطق آزاد تجاری، صنعتی فقط  خودروهای برقی وارد می شود.  سرمایه‌گذاری برای ایستگاه‌های شارژ نیز می بایست توسط واردکنندگان خودرو صورت گیرد.
سقف منابع ارزی برای وارد کردن خودرو به غیر از سرمایه‌گذاری خارجی، یک میلیارد یورو می باشد.
این‌ منابع از منابع مورد تایید بانک مرکزی مانند صادرات تامین می شود.‌
مسیولیت تدوین و همچنین ابلاغ  دستورالعمل اجرایی مربوط به نحوه  تامین و تخصیص ارز،‌ مشخصات فنی،‌ خدمات پس از فروش … بر عهده وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی است.
این وزارت خانه می بایست گزارش اجرای این تصویب نامه را هر سه  ماه یک بار، برای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تهیه نماید.