اخبار مهم
مالکان محترم خودروهای فرسوده:با توجه به کلاهبرداری های اینترنتی ماههای اخیر،خواهشمند است از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در سایتهای مشابه جدا خودداری نمائید.عواقب این سوء استفاده مشمول مالک خودروی فرسوده خواهد شد.

تعرفه واردات خودروهای خارجی کارکرده

یکی از سوالات متداول و پر اهمیت در مورد واردات خودروهای خارجی کارکرده و دست دوم، تعرفه و هزینه آن می باشد. در این مورد باید گفت عوامل مختلفی در تعیین هزینه و تعرفه واردات خودروهای خارجی کارکرده تاثیر گذار هستند. حجم موتور و نوع سوخت از جمله این عوامل به شمار می آیند.
نکته حائز اهمیتی که باید به آن اشاره داشت شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی کارکرده می باشد که شامل دریافت کارت بازرگانی، تعیین نمودن محل تأمین ارز برای بانک مرکزی و همچنین ارائه گواهی اسقاط  است.
گمرک کشور، تعرفه مربوط به ترخیص خودرو‌های وارداتی کارکرده را تعیین می کند. معیار این کار، حجم موتور خودرو های وارداتی دست دوم بیان شده است. بر اساس اعلام گمرک، خودرو هایی که حجم موتور آن‌ها کمتر از هزار سی سی است، پایین ترین هزینه یعنی  بیست درصد را شامل می شوند. بالاترین تعرفه واردات خودروهای خارجی دست دوم متعلق به مدل هایی می باشد که حجم موتور آن‌ها بیشتر از سه هزار سی سی است. به عبارتی تعرفه صد و هفتاد و پنج درصدی به این نوع خودرو ها اختصاص یافته است‌.
در مورد خودروهای خارجی دست دومی که حجم موتور آن‌ها بین ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سی‌سی است، تعرفه واردات، هفتاد درصد، حجم موتور هزار و پانصد و یک تا دو هزار سی سی  تعرفه نود و پنج درصدی و همچنین برای دور موتور دو هزار و یک تا دو هزار و پانصد سی‌سی، صد و سی و پنج درصد در نظر گرفته شده است.
گفتنی است که تعرفه وادرات این خودرو ها  نسبت به خودرو های صفرکیلومتر بیشتر است. این اختلاف به چهار درصد می رسد.‌