اخبار مهم
مالکان محترم خودروهای فرسوده:با توجه به کلاهبرداری های اینترنتی ماههای اخیر،خواهشمند است از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در سایتهای مشابه جدا خودداری نمائید.عواقب این سوء استفاده مشمول مالک خودروی فرسوده خواهد شد.

واگذاری سهام سایپا

محمد علی تیموری مدیر عامل سایپا از تولید روزانه ۱۵۰۰ دستگاه خودروی شاهین و کوئیک در سال جدید خبر داد و اعلام کرد که با اضافه شدن میزان تیراژ تولید، کیفیت محصولات نیز افزایش می یابد، در اینصورت می توانیم بحران کیفیت را پشت سر بگذاریم.مورد دیگری که باید مورد بررسی قرار بگیرد ایمنی محصولات است برای اینکه بتوانیم ایمنی محصولات خود را بالا ببریم باید روی طراحی محصولات خود کار کنیم.

مدیرعامل سایپا

وی افزود: برای تولید خودروی شاهین از ورق های وارداتی استفاده می کنیم، ما درخواست خود را به کارخانه فولاد فرستادیم اما به دلیل نداشتن صرفه ی اقتصادی این کارخانه درخواست ما را قبول نکرد.اما اگر میزان تیراژ تولید برای خودرو را افزایش دهیم،این کار برای کارخانه ی فولاد از نظر اقتصادی با صرفه خواهد بود و ورق مورد نیاز ما را تأمین خواهد کرد.

وی افزود ما ۱۷ میلیون خودروی فرسوده در ناوگان حمل و نقل داریم که باید از رده خارج شوند اما قبل از اینکه این اقدام صورت پذیرد دولت باید تصمیم جدی در این زمینه بگیرد و سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.

مدیر عامل سایپا دو مشکل کیفیت خودروهای ایرانی را مربوط به قطعات و عدم  پرداخت های به موقع به سازندگان قطعات اعلام کرد.برای یک تولید با کیفیت باید نظم در تأمین و تولید در کنار طراحی وجود داشته باشد و پرداخت های قطعه سازان به موقع صورت پذیرد.

تیموری پس از گفتگو درباره ی حذف خودروی تیبا اعلام کرد، در چند سال اخیر شورای پول و اعتبار وام های را پرداخت می کرد اما امسال با وجود فرامین جدید ریاست جمهوری از جمله تولید خودروهای جدید، جمع آوری خودروهای ناقص و افزایش ۵۰ درصدی تولید هیچ پولی از سوی شورای پول و اعتبار برای خودروساز مصوب نشد.

واگذاری سهام درون گروهی سایپا

محمد علی تیموری از واگذاری درون گروهی سهام شرکت سایپا خبر داد، وی افزود برای انجام این کار از نهادهای نظارتی کمک می گیریم و بدون اجازه ی آنان کاری صورت نمی پذیرد. از ابتدای امسال ۵۰۰ وکیل از سوی قوه ی قضایه برای ارزیابی  کار گروه سایپا معرفی شدند که نتیجه ی این ارزیابی ها تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

💡 برای اطلاع از جدیدترین اخبار خودروهای فرسوده اینجا کلیک کنید.